Ve čtvrtek 19. 5. jsem byla pozvána do MindClubu na JCMM a měla jsem pro nadané děti 3. – 5. ročníku připravit matematické úlohy. Děti jsem vůbec neznala, netušila jsem, jaká je jejich matematická úroveň, a tak jsem zabrousila do naprosté klasiky: algebrogramy, doplňovačky, tyčinkové úlohy.
Byla jsem zvědavá, jaké děti budou. Už když přicházely, měla jsem velmi dobrý pocit. Viděla jsem pohodové, dobře naladěné děti, které přišly strávit příjemné odpoledne. Byli jsme na tom tedy stejně. Také jsem byla potěšena jejich vztahem k matematice; když jsem se ptala, kdo má rád matematiku, bez výjimky všechny děti ji uvedly jako oblíbený předmět.
Děti dostaly na výběr z pracovních listů a doslova se na ně vrhly. Ač bylo odpoledne, měly za sebou již celý den školy a venku bylo nádherné počasí, začaly ve skupinkách živelně diskutovat o tom, jak co počítat. Ráda nadané děti pozoruji tak říkajíc v akci, při skupinové práci, kde se jasně rozdělí role „vůdců“ a „vedených“. Toto rozpoložení může u netrénovaných dětí vyvolávat velmi nepříjemné pocity. Pokud chce někdo například vést a zjistí, že „na to nemá“, může to mít za důsledek frustraci. I u těchto dětí jsem ihned role pozorovala a bylo krásné zjistit, že se již naučily pracovat ve skupinách, uvědomovat si své silné a slabé stránky, nepřehánět to, neválcovat ostatní atd.
S realizací mi pomáhala moje milá kolegyně Lenka Křipská ze ZŠ Tišnov. Myslím, že jsme si všichni užili příjemné odpoledne a očekávání tak byla naplněna.








